These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems. They are usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, such as setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block or alert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do not store any personally identifiable information.
Cookie Subgroup | Cookies | Cookies used |
---|---|---|
www.europassistance.it | ai_user, G_ENABLED_IDPS, OptanonAlertBoxClosed, OptanonConsent | First Party |
europassistance.it | _dc_gtm_UA-xxxxxxxx | First Party |
newwebsitewebapife.apps.europassistance.it | .AspNetCore., NSC_xxxxxxxxxxxxxxx | First Party |
server.livehelp.it | ASPSESSIONIDXXXXXXXX | Third Party |
These cookies allow us to count visits and traffic sources so we can measure and improve the performance of our site. They help us to know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies we will not know when you have visited our site, and will not be able to monitor its performance.
Cookie Subgroup | Cookies | Cookies used |
---|---|---|
www.europassistance.it | ai_session, ln_or | First Party |
europassistance.it | _ga, _ga_xxxxxxx, _ga_xxxxxxxxxx, _gclxxxx, _gid, _uetvid, _vis_opt_exp_n_combi, _vis_opt_s, _vis_opt_test_cookie, _vwo_ds, _vwo_referrer, _vwo_sn, _vwo_uuid, _vwo_uuid_v2 | First Party |
az416426.vo.msecnd.net | ai_session | Third Party |
These cookies enable the website to provide enhanced functionality and personalisation. They may be set by us or by third party providers whose services we have added to our pages. If you do not allow these cookies then some or all of these services may not function properly.
Cookie Subgroup | Cookies | Cookies used |
---|---|---|
www.europassistance.it | apay-session-set | First Party |
static-eu.payments-amazon.com | apay-session-set | Third Party |
amazon.com | session-id, session-id-apay, session-id-time, session-token, ubid-main | Third Party |
These cookies may be set through our site by our advertising partners. They may be used by those companies to build a profile of your interests and show you relevant adverts on other sites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies, you will experience less targeted advertising.
Cookie Subgroup | Cookies | Cookies used |
---|---|---|
europassistance.it | _fbp, _gcl_au, _ttp, _uetsid | First Party |
ads.linkedin.com | lang | Third Party |
bit.ly | _bit | Third Party |
google.com | NID | Third Party |
www.linkedin.com | bscookie | Third Party |
www.facebook.com | Third Party | |
bing.com | MSPTC, MUID | Third Party |
doubleclick.net | IDE, test_cookie | Third Party |
linkedin.com | AnalyticsSyncHistory, bcookie, lang, li_gc, li_sugr, lidc, UserMatchHistory | Third Party |
adnxs.com | anj, uuid2 | Third Party |
These cookies are set by a range of social media services that we have added to the site to enable you to share our content with your friends and networks. They are capable of tracking your browser across other sites and building up a profile of your interests. This may impact the content and messages you see on other websites you visit. If you do not allow these cookies you may not be able to use or see these sharing tools.
Cookie Subgroup | Cookies | Cookies used |
---|---|---|
tiktok.com | _ttp | Third Party |
Europ Assistance è presente in Italia da oltre 50 anni, con la missione di assistere le persone in tutte le circostanze della vita, nel quotidiano e nelle situazioni di emergenza, offrendo protezione e assistenza nelle aree della mobilità – Viaggi e Auto – e in quella della Salute e della Casa & Famiglia.
Siamo da sempre al fianco di chi ci sceglie grazie a un network di persone specializzate e pronte ad intervenire in qualsiasi momento, una Centrale Operativa attiva 7 giorni su 7 h24 e le migliori tecnologie per fornire soluzioni innovative e concrete, accessibili ad un numero sempre maggiore di persone.
Vicinanza, attenzione, servizio e disponibilità sono impegni importanti per noi di Europ Assistance, che vogliamo diventare il punto di riferimento per tutti i bisogni della famiglia.
Se, ciò nonostante, il servizio offerto da Europ Assistance Italia S.p.A., il rapporto contrattuale o la gestione dei sinistri non risultassero di tuo gradimento, puoi informarci in qualsiasi momento. Vuoi metterti in contatto con noi per un tuo sinistro? Segui le indicazioni contenute nelle condizioni contrattuali.
Nel caso in cui il tuo inconveniente non dovesse essere risolto e volessi sporgere reclamo puoi compilare il modulo predisposto qui sotto.
Alternativamente, potresti inviare la tua richiesta in forma scritta, includendo una descrizione dettagliata degli eventi, il numero della polizza o del sinistro in questione e qualsiasi informazione che possa aiutare a identificare il contraente o l’assicurato (come codice fiscale, nome, cognome, contatti, ecc.) a uno dei recapiti indicati di seguito:
Europ Assistance Italia S.p.A. – Ufficio Reclami - Via Del Mulino 4 – 20057 Assago
e-mail: ufficio.reclami@europassistance.it
pec: reclami@pec.europassistance.it
fax 02.58.47.71.28
Sarà cura dell'Ufficio Reclami – funzione aziendale incaricata dell'esame dei reclami - provvedere a fornirti una risposta scritta, dopo aver effettuato le debite verifiche con le Linee ed i Servizi aziendali coinvolti nel caso segnalato.
La normativa vigente concede 45 giorni entro i quali fornire una risposta al reclamo, tuttavia faremo del nostro meglio per fornire una risposta nel minor tempo possibile.
Se l'esito del reclamo non ti soddisfa, o non hai ricevuto risposta entro quarantacinque giorni dalla ricezione del reclamo da parte della Compagnia, potrai rivolgerti all'IVASS (Istituto per la vigilanza sulle assicurazioni) - Servizio Tutela del Consumatore - via del Quirinale, 21 - 00187 Roma, corredando l'esposto con la documentazione del reclamo trattato dalla Compagnia.
VAI AL SITO IVASSIn questi casi e per i reclami che riguardano l'osservanza della normativa di settore da presentarsi direttamente all'IVASS, nel reclamo deve essere indicato:
• nome, cognome e domicilio di chi sottopone il reclamo, con eventuale recapito telefonico;
• nome e cognome delle persone/dati utili a riconoscere le persone di cui si lamenta l'operato;
• breve ed esaustiva descrizione del motivo di lamentela;
• copia del reclamo presentato all'impresa di assicurazione e dell'eventuale riscontro fornito dalla stessa;
• ogni documento utile a descrivere al meglio le circostanze.
- Importante: le controversie che riguardano la quantificazione dei danni e all'attribuzione della responsabilità sono di competenza esclusiva dell'Autorità Giudiziaria ed è possibile ricorrere oltre alla facoltà di ricorrere a sistemi alternativi di risoluzione delle controversie prestati a livello convenzionale o normativop.
I sistemi convenzionali di risoluzione delle controversie sono:
- la perizia contrattuale;
- l'arbitrato;
I sistemi normativi per la risoluzione delle controversie sono:
- la negoziazione assistita, introdotta con la Legge n. 162/2014 in vigore dal 9.2.2015;
- la mediazione che è obbligatoria negli ambiti individuati dalla Legge n. 98/2013 in vigore dal 20.9.2013.
In caso di controversia per la determinazione e stima dei danni è necessario fare riferimento a quanto specificato nelle condizioni di polizza su la risoluzione di questo tipo di controversie. L'istanza di attivazione della perizia contrattuale o di arbitrato all'Ufficio Liquidazione Sinistri all'Ufficio Liquidazione Sinistri – Via del Mulino 4– 20057 Assago, a mezzo raccomandata a.r. oppure tramite pec all'indirizzo sinistri@pec.europassistance.it.
Se si tratta di controversie relative al rischio di danno per le quali è già stata eseguita la perizia contrattuale, oppure che non sono attinenti alla determinazione e alla stima dei danni, la legge prevede che la condizione per procedere sia la mediazione obbligatoria, con la possibilità di ricorrere preventivamente alla negoziazione assistita.
In caso di controversie su questioni mediche relative a polizze infortuni o malattie, è necessario ricorrere all'arbitrato previsto dalle condizioni di polizza per risolvere questo tipo di controversie. L'istanza di attivazione della perizia contrattuale o di arbitrato all'Ufficio Liquidazione Sinistri – Via del Mulino 4 – 20057 Assago, a mezzo raccomandata a.r. oppure tramite pec all'indirizzo sinistri@pec.europassistance.it.
Se si tratta di controversie relative alle polizze contro gli infortuni o malattie per le quali è già stato portato a termine l'arbitrato, oppure che non sono attinenti a questioni mediche, la legge prevede che la condizione per procedere sia la mediazione obbligatoria, con la possibilità di ricorrere preventivamente alla negoziazione assistita.
Hai bisogno d'aiuto?
Alla sezione Contatti potrai trovare i numeri di telefono utili per le tue esigenze.
These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems. They are usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, such as setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block or alert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do not store any personally identifiable information.
These cookies allow us to count visits and traffic sources so we can measure and improve the performance of our site. They help us to know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies we will not know when you have visited our site, and will not be able to monitor its performance.
These cookies enable the website to provide enhanced functionality and personalisation. They may be set by us or by third party providers whose services we have added to our pages. If you do not allow these cookies then some or all of these services may not function properly.
These cookies may be set through our site by our advertising partners. They may be used by those companies to build a profile of your interests and show you relevant adverts on other sites. They do not store directly personal information, but are based on uniquely identifying your browser and internet device. If you do not allow these cookies, you will experience less targeted advertising.
These cookies are set by a range of social media services that we have added to the site to enable you to share our content with your friends and networks. They are capable of tracking your browser across other sites and building up a profile of your interests. This may impact the content and messages you see on other websites you visit. If you do not allow these cookies you may not be able to use or see these sharing tools.
By clicking “Accept All Cookies”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts.